Press "Enter" to skip to content

AKADEMIA PARKUR NA NASZYM WITOSA.

Oceń

AKADEMIA PARKUR NA NASZYM WITOSA.

Rozgrzewka i trening siłowy na zakończenie
Bardzo łatwo znaleźć podobieństwo w strukturze treningu do sportów lekkoatletycznych i gimnastycznych. Jednostka treningowa zawsze zaczyna się od rozgrzewki, na której wykonuje się ćwiczenia kształtujące. Dopiero po niej realizuje się główne cele, rozwija się zdolności motoryczne i łączy nabyte umiejętności w płynny bieg. Całość zwieńczona jest ćwiczeniami siłowymi i rozciąganiem.

Ćwiczenia kształtujące wykonuje się

w postaci rozgrzewki oraz gier i zabaw na ożywienie;
na zakończenie w treningu siłowym (te intensywniejsze i cięższe ćwiczenia), w celu wzmocnienia partii mięśni, które szczególnie biorą udział w wykonywaniu poszczególnych technik parkour (np. podciągania aby poprawić technikę Planche lub pompki na poręczach (dipy) aby poprawić technikę Monkey vault).
Należy też pamiętać, że najlepszym przygotowaniem do wykonywania danej techniki nie będzie stosowanie łatwiejszych ćwiczeń kształtujących, ale ciągłe powtarzanie problematycznej techniki i podwyższanie poziomu jej trudności. Wieloletni trening parkour niesie ze sobą bogate doświadczenie tego, jak nasz organizm reaguje na różne bodźce i objętość treningową.

więcej